Missade du vårt digitala seminarium? Ta del av det här!
Torsdagen den 12/9 släpptes Berättarministeriets rapport Kreativa inslag i undervisningen främjar elevernas lärande vid ett digitalt seminarium. Rapporten kommenterades av Mario Piacentini, PISA/OECD, och därefter följde en paneldiskussion med David Lindberg, statssekreterare Utbildningsdepartementet, och Åsa Westlund (S) och Josefin Malmqvist (M) från riksdagens utbildningsutskott. Resultatet har tidigare presenterats för OECD, som även refererar till Berättarministeriet som ett best practice-exempel i modulrapporten PISA 2022 Creative Minds, Creative Schools.
Välkommen på panelsamtal: Från ”skärm till pärm” – är framtidens skola analog?
Den 3 november bjuder Berättarministeriet tillsammans med Folkuniversitetet in till seminarium. Kvällens tema är Från ”skärm till pärm” - är framtidens skola analog? Grundläggande färdigheter som att läsa och skriva…
Berättarministeriet tilldelas ytterligare medel för läsfrämjande insatser
Regeringen beslöt i vårändringsbudgeten att tilldela Berättarministeriet 10 miljoner kronor för läsfrämjande insatser av nationellt intresse och avsätter 30 miljoner kronor i budgetpropositionen 2026 till Berättarministeriet för läsfrämjande i socialt…
Snart är det dags för en av årets höjdpunkter: Bokmässan! Berättarministeriet deltar med två seminarier på torsdagen. Läsa sig in i samhället – kan man det i framtiden? Tid: torsdag…