Ta del av vår rapport om kreativitet i undervisningen

Hur kan kreativitet i undervisningen främja språk- och kunskapsutvecklingen?

Den 12 september släpptes Berättarministeriets rapport Kreativa inslag i undervisningen främjar elevernas lärande vid ett digitalt seminarium. Rapporten kommenterades av Mario Piacentini, PISA/OECD, och därefter följde en paneldiskussion med David Lindberg, statssekreterare Utbildningsdepartementet, och Josefin Malmqvist (M) och Åsa Westerlund från riksdagens utbildningsutskott. Du kan ta del av rapporten här. To the survey in English. Här hittar du en sammanfattning av resultaten.

Senast uppdaterad 2024-10-14

Fler artiklar

Se alla

Välkommen på panelsamtal: Från ”skärm till pärm” – är framtidens skola analog?

Den 3 november bjuder Berättarministeriet tillsammans med Folkuniversitetet in till seminarium. Kvällens tema är Från ”skärm till pärm” - är framtidens skola analog? Grundläggande färdigheter som att läsa och skriva…

Berättarministeriet tilldelas ytterligare medel för läsfrämjande insatser

Regeringen beslöt i vårändringsbudgeten att tilldela Berättarministeriet 10 miljoner kronor för läsfrämjande insatser av nationellt intresse och avsätter 30 miljoner kronor i budgetpropositionen 2026 till Berättarministeriet för läsfrämjande i socialt…

Berättarministeriet på Bokmässan

Snart är det dags för en av årets höjdpunkter: Bokmässan! Berättarministeriet deltar med två seminarier på torsdagen. Läsa sig in i samhället – kan man det i framtiden? Tid: torsdag…