Ta del av vår rapport om kreativitet i undervisningen

Hur kan kreativitet i undervisningen främja språk- och kunskapsutvecklingen?

Den 12 september släpptes Berättarministeriets rapport Kreativa inslag i undervisningen främjar elevernas lärande vid ett digitalt seminarium. Rapporten kommenterades av Mario Piacentini, PISA/OECD, och därefter följde en paneldiskussion med David Lindberg, statssekreterare Utbildningsdepartementet, och Josefin Malmqvist (M) och Åsa Westerlund från riksdagens utbildningsutskott. Du kan ta del av rapporten här. To the survey in English. Här hittar du en sammanfattning av resultaten.

Senast uppdaterad 2024-10-14

Fler artiklar

Se alla

Välkommen på lärarkonferens på läslovet!

Välkomna på lärarkonferens under läslovet, vecka 44, i Stockholm, Göteborg och Luleå. Berättarministeriets lärarkonferenser har alltid fokus på språk- och kunskapsutveckling, och de medverkande är forskare och experter inom sina…

Läkarstudenter skapade hälsomässa på KI

Vårens ”hälsomässa”, skapad av terminens nya läkarstudenter hos Berättarministeriets partner Karolinska Institutet, tog inspiration från den internationella konferens om kreativitet vi arrangerade tillsammans i höstas. Harvard-forskaren Mara Krechevskys föreläsning kring…

Nominera till Pennsvärdet 2025!

Sedan 2018 delar Berättarministeriet ut utmärkelsen Pennsvärdet, som syftar till att uppmärksamma och hylla lärare verksamma på skolor med högt socioekonomiskt index. Pennsvärdet tilldelas en låg- eller mellanstadielärare som i…