Välkommen på digitalt seminarium med rapportsläpp 12/9

Hur kan kreativitet i undervisningen främja elevernas språk- och kunskapsutveckling?

Berättarministeriet har tillsammans med Ramboll genomfört en svensk lärarundersökning på temat kreativitet i undervisningen. Resultatet har presenterats för OECD, som även refererar till Berättarministeriet som ett best practice-exempel i modulrapporten PISA 2022 Creative Minds, Creative Schools.

Den 12 september släpps Berättarministeriets rapport Kreativa inslag i undervisningen främjar elevernas lärande vid ett digitalt seminarium. Rapporten kommenteras av Mario Piacentini, PISA/OECD, och därefter följer en paneldiskussion med David Lindberg, statssekreterare Utbildningsdepartementet, och Josefin Malmqvist (M) och Åsa Westlund (S) från riksdagens utbildningsutskott.

Varmt välkommen att ta del av seminariet!

Tid: torsdag 12/9 kl. 8.30–9.30
Plats: digitalt seminarium

 

Senast uppdaterad 2024-09-12

Fler artiklar

Se alla

Välkommen på panelsamtal: Från ”skärm till pärm” – är framtidens skola analog?

Den 3 november bjuder Berättarministeriet tillsammans med Folkuniversitetet in till seminarium. Kvällens tema är Från ”skärm till pärm” - är framtidens skola analog? Grundläggande färdigheter som att läsa och skriva…

Berättarministeriet tilldelas ytterligare medel för läsfrämjande insatser

Regeringen beslöt i vårändringsbudgeten att tilldela Berättarministeriet 10 miljoner kronor för läsfrämjande insatser av nationellt intresse och avsätter 30 miljoner kronor i budgetpropositionen 2026 till Berättarministeriet för läsfrämjande i socialt…

Berättarministeriet på Bokmässan

Snart är det dags för en av årets höjdpunkter: Bokmässan! Berättarministeriet deltar med två seminarier på torsdagen. Läsa sig in i samhället – kan man det i framtiden? Tid: torsdag…