Välkommen på digitalt seminarium med rapportsläpp 12/9

Hur kan kreativitet i undervisningen främja elevernas språk- och kunskapsutveckling?

Berättarministeriet har tillsammans med Ramboll genomfört en svensk lärarundersökning på temat kreativitet i undervisningen. Resultatet har presenterats för OECD, som även refererar till Berättarministeriet som ett best practice-exempel i modulrapporten PISA 2022 Creative Minds, Creative Schools.

Den 12 september släpps Berättarministeriets rapport Kreativa inslag i undervisningen främjar elevernas lärande vid ett digitalt seminarium. Rapporten kommenteras av Mario Piacentini, PISA/OECD, och därefter följer en paneldiskussion med David Lindberg, statssekreterare Utbildningsdepartementet, och Josefin Malmqvist (M) och Åsa Westlund (S) från riksdagens utbildningsutskott.

Varmt välkommen att ta del av seminariet!

Tid: torsdag 12/9 kl. 8.30–9.30
Plats: digitalt seminarium

 

Senast uppdaterad 2024-09-16

Fler artiklar

Se alla

Storytelling och språkutveckling – Berättarministeriet på GU

Under en vecka i maj genomfördes pilotomgången av Berättarministeriets svenskdidaktiska kursmoment inom grundlärarprogrammet för F–3 och 4–6 på lärarutbildningen vid Göteborgs universitet. Studenterna har fördjupat sig i storytelling och språkutvecklande…

Uppdrag: Utvärdering

”Jag har fått lite bättre fantasi och påhittighet. Jag har varit lärare väldigt länge och kan känna att jag går i samma hjulspår, men nu får jag hjälp att göra…

Fantasiexperter på Stockholms universitet

Forskarna på Stockholms universitet (SU) har under en hel vecka fått besök av fantasiexperter från Kista grundskola och Tallbohovskolan i Järfälla. Klasserna går Redaktör Schwartz forskningsresa (RSF), ett av Berättarministeriets…