Välkommen på digitalt seminarium med rapportsläpp 12/9
Hur kan kreativitet i undervisningen främja elevernas språk- och kunskapsutveckling?
Berättarministeriet har tillsammans med Ramboll genomfört en svensk lärarundersökning på temat kreativitet i undervisningen. Resultatet har presenterats för OECD, som även refererar till Berättarministeriet som ett best practice-exempel i modulrapporten PISA 2022 Creative Minds, Creative Schools.
Den 12 september släpps Berättarministeriets rapport Kreativa inslag i undervisningen främjar elevernas lärande vid ett digitalt seminarium. Rapporten kommenteras av Mario Piacentini, PISA/OECD, och därefter följer en paneldiskussion med David Lindberg, statssekreterare Utbildningsdepartementet, och Josefin Malmqvist (M) och Åsa Westlund (S) från riksdagens utbildningsutskott.
Varmt välkommen att ta del av seminariet!
Tid: torsdag 12/9 kl. 8.30–9.30
Plats: digitalt seminarium